Särskilda villkor (RGR Travel & Event) gäller från 07-04-01
(justerad den 21/5 -11, samt 21/12 -22) - numera enskild firma

1. Avtalet
1.1 Avtal om biljett/-er sluts med huvudresenären. Huvudresenären är den person som bokar biljett/-er och därmed ingår avtal med RGR Travel & Event - numera enskild firma/fr.o.m 230101. Alla ändringar samt eventuell avbeställning måste ske av huvudresenären.

1.2 RGR Travel & Event skall hålla resenären underrättad om frågor av betydelse för resenären som sammanhänger med avtalet.

1.3 Avtalet är bindande för parterna när RGR Travel & Event skriftligen har bekräftat resenärens beställningar och resenären inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift enligt RGR Travel & Events anvisningar.

2. Bokade biljetter
2.1 Bokade biljetter till evenemang är ej återbetalningsbara.

  • RGR Travel & Event ansvarar inte när evenemang blir flyttade eller inställda.
  • Vid köp av s.k. lösa biljetter, sker ingen återbetalning vid avbokning.
  • Årskort/mobiltelefon
    Till vissa matcher får ni s.k. årskort/mobiltelefon. Dessa måste ovillkorligen lämnas tillbaks, annars kommer en avgift på 4,000 SEK att debiteras.

2.2 RGR Travel & Event har inget återbetalningsansvar om gäster blir avvisad från arenan p g a t ex dåligt uppträdande eller att någon iklädd fel matchdräkt försöker komma in på fel läktare eller inte kan identifiera sig i samband med entré till evenemang eller inte har korrekt namn på biljett vid särskilda evenemang.

RGR Travel & Event rekommenderar att ni inte bär matchtröja eller halsduk (supporterkläder) på arenan. Matchbiljett kan vara på både hemma- som på bortalagets sektion.
(Gäller ej på Anfield, där är våra biljetter på "hemmaläktare".)

3. Flyg- båt eller annan transport i samband med biljettköpet

  • RGR Travel & Event ansvarar inte för eventuella förseningar som kan uppstå vid anslutningar/transporter till bokat evenemang.
  • Respektive flygbolag (annat transportbolag) har egna regler vid förseningar av passagerare och bagage. Kontakta respektive flygbolag för närmare information.
  • Flygnummer och avresetider kan ändras, gå noga igenom de färdhandlingar du fått. Kontakta respektive flygbolag för närmare information.

4. Reklamation av biljettköpet
Reklamationer skall inkomma till RGR Travel & Event senast 15 dagar efter avslutad match och skall vara skriftlig. Om reklamation inkommer senare beaktas den ej.

5. Adressändring
Eventuella adressändringar eller ändring av telefonnummer efter bokningstillfället måste anmälas till RGR Travel & Event omgående för att vi ska kunna nå resenär för information om eventuella tidtabellsändringar och annat som är viktigt för landarrangemangets genomförande.

6. Resebekräftelse
Eventuella muntliga löften som getts vid bokning skall finnas på resebekräftelsen för att kunna åberopas.

7. Resenärens rätt att överlåta avtalet
7.1 Resenären har ingen rätt att överlåta biljett/-er på annan part utan RGR Travel & Event skriftliga godkännande. Avgiften för överlåtelse är 3000SEK/person.

8. Avbeställningsskydd
Avbeställningsskydd ingår ej vid köpa av matchbiljetter.

9. Pass och eventuella visum
Resenären är skyldig att ha medföra pass vid resor utom Norden. Krävs visum för att enskild resenär skall beviljas in landarrangemang ansvarar resenären för visumansökan. RGR Travel & Event kan inte ta ansvar om resenär nekas visum varför detta bör göras innan bokning av landarrangemang.

10. Resehandlingar
Resenären har skyldighet att själv kontrollera alla resehandlingar när dessa erhållits och omgående påtala eventuella felaktigheter.

11. Tryck- och skrivfel
Vi reserverar oss för tryck- och skrivfel samt ändringar som tillkommit efter det att materialet gått i tryck eller felaktigheter på vår hemsida.

12 . Force Majeure | Inställd match
RGR Travel & Event tar inget ansvar för händelser av Force Majeure-karaktär eller om matchen blir inställd
pga dåligt väder, ospelbar plan eller av annan orsak.

13. Övrigt
Om du av någon anledning inte vill eller kan se en match som du köpt biljett till får denna ej säljas vidare, det är olagligt och kan medföra att du får betala skadestånd.

RGR Travel & Event har inget återbetalningsansvar om gäster blir avvisad från arenan p g a t ex dåligt uppträdande eller att någon iklädd fel matchdräkt försöker komma in på fel läktare eller inte kan identifiera sig i samband med entré till evenemang eller inte har korrekt namn på biljett vid särskilda evenemang.

Övriga upplysningar av paketresor, mejla till: info@rgr.nu

Företagsinformation
RGR Travel & Event - Enskild firma - fr.o.m. 2023-01-01
Rolf Rundström
Dalgatan 4 A
931 35 Skellefteå
Sweden
+46 (0)70 322 9510 (Vardagar/Week days 08.00-16.00)
info@rgr.nu
www.rgr.nu
Org. no: